CafeMail

Artykuły

Maj
20

Do realizacji działań e-mail marketingowych można wykorzystać kilka rodzajów maili, jak np. newslettery, maile reklamowe (sprzedażowe), a nawet maile transakcyjne. Każde z tych narzędzi w większym lub mniejszym stopniu służy promocji firmy lub produktu. Newsletter najczęściej wykorzystywany jest do działań informacyjnych i wizerunkowych. Może on być świetnym narzędziem budowy i utrzymywania pozytywnych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. W tym wpisie, chcielibyśmy przedstawić najważniejsze kwestie związane z przygotowaniem i wysyłką newslettera:

  • Regularna wysyłka – z założenia newsletter powinien być wysyłany cyklicznie. Częstotliwość wysyłki zależeć będzie od naszej strategii komunikacji i potrzeb, natomiast zalecamy, aby działo się to nie rzadziej niż raz w miesiącu (ale też nie za często, aby nie „zmęczyć” naszej bazy).
  • Tytuł i adres nadawcy – o ile adres nadawcy newslettera może pozostać taki sam, tak w przypadku tytułu maila, warto pomyśleć o czymś, co przykuje uwagę naszych odbiorców. Dobry, chwytliwy tytuł może nawet dwukrotnie zwiększyć OpenRate.
  • Stała struktura – tworzony przez nas newsletter powinien mieć stały układ treści i grafik. Po pierwsze, ułatwi nam to jego redagowanie. Po drugie, odbiorca przyzwyczajony do naszego stylu, szybciej przejrzy przygotowany przez nas materiał.

Szablon newslettera

  • Krótkie teksty – nie umieszczaj w newsletterze długich tekstów. Statystycznie, odbiorca Twojego newslettera spędzi na jego przejrzeniu od kilku do kilkunastu sekund. Twórz „zajawki” tekstów (w formie nagłówków, czy grafik), skłaniając odbiorcę do kliknięcia w nie i przejście na stronę docelową.
  • Design – newsletter powinien być spójny z identyfikacją wizualną Twojej firmy lub produktu. Wszyscy lubimy ładne rzeczy, dlatego warto pomyśleć nad stworzeniem atrakcyjnego graficznie szablonu newslettera.
  • Kwestie techniczne – Twój newsletter nie powinien składać się tylko z grafiki i ważyć więcej niż 100 kB; oprócz wersji HTML – przygotuj także osobno wersję w postaci TXT; szerokość newslettera nie powinna być większa niż 600 px.

 

[fbcomments title="Komentarze" countmsg="komentarzy!" linklove="off"]