CafeMail

Artykuły

Lis
7

Wybór odpowiedniej platformy do mailingu nie jest rzeczą łatwą. W sieci możemy znaleźć różnego rodzaju systemy – od tych prostych po „kombajny” z masą niepotrzebnych funkcji. Jako dostawcy oprogramowania do e-mail marketingu mamy świadomość, że wybór odpowiedniego programu mailingowego zależy od oczekiwań firmy, planowanej kampanii oraz przyjętej strategii. Nie zmienia to jednak faktu, że są pewne funkcje, bez których trudno wyobrazić sobie codzienną obsługę kampanii e-mail marketingowych. Poniżej znajdziecie nasze podpowiedzi i wskazówki, jak dokonać najlepszego wyboru.

Jaki system do mailingu?
Cechy i funkcje dobrego systemu mailingowego

Podstawowe elementy:

baza adresowa – dobra platforma pozwala na łatwe zarządzanie listą kontaktów, zwłaszcza odpowiednie dopasowanie subskrybentów do wysyłki newslettera poprzez ich podział ze względu na charakter przesyłanych informacji.

edytor – zarówno do tekstowego jak i graficznego tworzenia newslettera wraz z jego modyfikacją. Możliwe jest zamieszczenia wyłącznie wiadomości tekstowej, ale istnieje również szansa na wygenerowanie zainteresowania potencjalnych odbiorców, jeśli wiadomość jest atrakcyjna wizualnie.

panel – grupujący podstawowe funkcje programu w jednym miejscu.

Elementy wyróżniające platformy profesjonalne:

moduł antyspamowy – wszystkie konta pocztowe posiadają filtry antyspamowe, jednak działają one często nad wyraz wrażliwie. Dlatego ważne jest, aby program wysyłał wiadomości z zaufanych serwerów, które nie widnieją na blokowanych listach. Co więcej, dobra platforma z wbudowanym modułem analizuje treść wysyłanych wiadomości pod kątem tytułu, nagłówków i słów kluczowych, po to, aby ograniczyć ich przyporządkowanie do folderu spam.

testy A/B – zaawansowana funkcja programu pomaga podjąć możliwie najlepszą decyzję, jeżeli chodzi o wybór tytułu wiadomości czy nazwę nadawcy w newsletterze – sformułowania te posiadają fundamentalne znaczenie, co do otwartych wiadomości czy klikniętych linków. Testy A/B pozwalają na dowolnej grupie zmierzyć skuteczność takiej wysyłki, a także ustalić długość testów i ich ostateczny cel.

screen Test – tylko nieliczne programy posiadają narzędzie, które umożliwia sprawdzenie wyglądu maila w panelach popularnych dostawców wielu skrzynek pocztowych takich jak: Onet, Gmail, o2, Interia, a także w aplikacjach pocztowych, na przykład: Microsoft Outlook, Lotus czy Outlook Express.

Program musi posiadać również możliwość personalizacji komunikatu – zarówno, jeśli chodzi o odmianę imion w zwrocie do adresata (w ilu to już programach widzieliśmy sformułowanie „Witaj Piotr” zamiast „Witaj Piotrze”), spójny styl wiadomości, który bierze pod uwagę indywidualne cechy subskrybenta (na przykład wiek czy wykształcenie), jak i sferę dopasowanego do niego przekazu. Wiadomości skierowane bezpośrednio do odbiorcy otwierane są o wiele częściej, gdyż osoba czuje się wyróżniona otrzymując treści wysłane specjalnie do niej.

System zintegrowany z mediami społecznościowymi – dobry program mailingowy powinien posiadać odpowiedni widget do dzielenia się treścią otrzymanego newslettera przez klientów. Nie dość, że działanie umożliwia zwiększenie bazy adresowej i zdobycie zaufania odbiorców, to przede wszystkim podkreśla obecność marki w świadomości subskrybentów.

System raportowania – umożliwia analizę kampanii mailingowych. Wiele programów nie posiada końcowego panelu nawet w jego podstawowej formie z dostępem do prostych informacji. Zaawansowany model pozwala na wyciąganie wniosków z wielu kampanii jednocześnie wraz ze szczegółowymi danymi, co do działań odbiorców. Między innymi o odbiciu miękkim, czyli informacji o liczbie maili, które z powodu zapchania skrzynki pocztowej bądź problemów z serwerem po prostu zostały „odbite”, a także odbiciu twardym, które spowodowane jest błędnym adresem mailowym bądź usunięciem skrzynki pocztowej. Co więcej, dobry program powinien udostępniać kolejne wskaźniki, które ukazują procentowe dane dotyczące liczby otwartych maili w stosunku do wysyłanych (Open Rate) i procent osób, które otwierając maila kliknęły w wewnętrzny link (Click-Through Rate). Dodatkowym plusem jest również rzadko spotykana funkcja geolokalizacji, która pozwala na dokładne określenie miejsca, z którego pochodzą subskrybenci – powoduje to jeszcze większą możliwość segmentacji listy odbiorców.

Mamy nadzieję, że nasz wpis pomoże Wam w wyborze najlepszego systemu. Nie zapomnijcie, że mnogość użytych funkcji podczas tworzenia kampanii nie powinna przesłonić rzeczy najważniejszej – wartościowej treści. Jeśli umiejętnie połączycie te dwie rzeczy, jesteśmy pewni Waszego sukcesu.

[fbcomments title="Komentarze" countmsg="komentarzy!" linklove="off"]