CafeMail

Artykuły

Lip
1

Coraz więcej Polaków regularnie używa poczty elektronicznej w swoich smartfonach. Według różnych badań, robi tak około 20 % użytkowników telefonów z systemem operacyjnym. Wraz z rosnącą popularnością smartfonów w naszym kraju oraz coraz tańszym mobilnym internetem można być pewnym, że liczba ta będzie systematycznie rosła. Marketerzy, którzy realizują obecnie kampanie mailingowe (lub planują to robić), powinni uwzględnić ten fakt w swoich działaniach. Z jednej strony, ten nowy trend w korzystaniu z poczty elektronicznej to duży potencjał marketingowy do wykorzystania, ale też spore wyzwanie, zmuszające do zmiany sposobu myślenia o kreacjach mailingowych. Te nowe standardy tworzenia kampanii mailingowych doczekały się nawet nowej nazwy – mobile e-mail marketing. W niniejszym wpisie, chcielibyśmy wyłuszczyć kluczowe kwestie, które warto uwzględnić, tworząc obecnie mailingi.

Komunikat na początek

Odbierając pocztę na smartfonie, zauważycie, że na liście odebranych wiadomości, e-mail wyświetla się następująco: nadawca, temat i pierwszy tekst z wiadomości, tzw. preheader. Standardowo, pierwszym tekstem w wiadomości wysłanej jako mailing reklamowy, jest informacja: „jeśli masz problem z wyświetleniem tej wiadomości, kliknij w link…”. Taki tekst na pewno nie zachęca odbiorcy, który odbiera pocztę na smartfonie, do jej otworzenia. Rekomendujemy, żeby poprzedzić ten tekst, komunikatem związanym z treścią naszego mailingu. Taki tekst może być nawet wizualnie niezauważalny (czcionka 1-2 pt), co nie zepsuje wyglądu naszej kreacji.

Mobile email marketing

Jednokolumnowy layout i responsywny landing page

Bardzo ważny jest sposób budowy layoutu naszego mailingu, czy też newslettera. Smartfony mają wąskie ekrany, dlatego warto stosować layouty jednokolumnowe. Mailing zoptymalizowany na smartfony, powinien być także „lekki”. Pamiętajmy, że nasi odbiorcy nie zawsze będą mogli pobrać informacje na telefonie bezpłatnie, przy pomocy Wi-Fi. Zalecamy, aby wysłany mailing nie ważył więcej niż 50kb. Nie przeładowujmy takiego newslettera przesadną ilością linków – starajmy się maksymalnie zamieścić w nim 5 linków.

Kampanie mailingowe, które mają poprawnie wyświetlać się na smartfonach, powinny mieć także odpowiednią formę wizualną. Pamietajmy o tym, że w przypadku korzystania z internetu czy poczty elektronicznej poprzez smartfon kursorem staje się palec, który jest mało precyzyjny. Stosujmy więc duże przyciski, i obrazki (także takie, w które można kliknąć). Piszmy teksty większą czcionką, która może stanowić linki przekierowujące na stronę docelową. Przycisk Call-to-Action także powinien być wyraźnie zaznaczony. Najlepiej jeśli przekierowuje odbiorcę na specjalnie do tego celu utworzony landing page albo do strony, która poprawnie wyświetli się na ekranie smartfona (osobna strona mobilna albo strona zbudowana responsywnie).

Poczta w każdej chwili

Wspomnieliśmy na początku o tym, że e-mail marketing dla smartfonów to wyzwanie, ale też duży potencjał do wykorzystania. Wraz ze zmianą sposobu odczytywania poczty, zmienia się także kontekst tej czynności. Pocztę w telefonie odczytywać można wszędzie i w każdym momencie: na imprezie, podczas jazdy komunikacją miejską, w toalecie i w każdym momencie. Nie zapominajmy więc o wielu użytkownikach, którzy będę odczytywać nasz mailingi na smartfonach. Żyjemy przecież w erze mobile.

[fbcomments title="Komentarze" countmsg="komentarzy!" linklove="off"]