CafeMail

Artykuły

Mar
18

Jako dostawcy oprogramowania do email marketingu, często spotykamy się z pytaniami od naszych nowych użytkowników, jak przeprowadzić pierwszą wysyłkę maili. Postanowiliśmy więc spisać w kilku punktach, krok po kroku, jak wykonać pierwszy masowy mailing. Nie chcemy w tym miejscu zagłębiać się w szczegóły każdego etapu, ale bardziej zobrazować proces takiego działania.

Poniżej opisujemy działania, dzięki którym z sukcesem przeprowadzisz masową wysyłkę maili:

1. Przygotowanie bazy subskrybentów – zbierz adresy mailowe osób, do których chcesz wysłać mailing. Pamiętaj o tym, żeby dysponować zgodą na przesłanie im informacji handlowej. W CafeMail masz możliwość wgrania takiej bazy adresów w postaci pliku *.csv. Jeśli planujesz przeprowadzić kampanię spersonalizowaną, Twoja baza musi zawierać także imię subskrybenta.

2. Szablon wiadomości – przygotuj graficzny szablon maila, których chciałbyś wysłać subskrybentom. Możesz zrobić to od „zera” – w naszym edytorze, wykorzystać szablon z biblioteki CafeMail albo zlecić nam wykonanie dedykowanego szablonu.

3. Treść maila – w zależności o rodzaju mailingu, zredaguj właściwą treść maila, jaką chciałbyś wysłać swoim subskrybentom. Jeśli korzystasz z bazy, która zawiera imiona subskrybentów, możesz spersonalizować wysyłkę, zaczynając każdego maila od formuły np. Witaj [imię].

Masowy mailing

4. Test antyspamowy – w CafeMail masz możliwość wykonania testu, który wykaże, czy Twój mail nie jest odbierany jako wiadomość SPAM-owa. Nie jest to krok obowiązkowy, ale zalecamy jego wykonanie.

5. Screen test – wykonanie tego kroku da Ci możliwość sprawdzenia, jak Twój mail będzie wyświetlany w aplikacjach pocztowych Twoich subskrybentów.

6. Czas wysyłki – mailing możesz wysłać natychmiastowo albo precyzyjnie określić czas wysyłki. W CafeMail masz także możliwość wysłania testowej kampanii (np. na własny adres), żeby ostatecznie ocenić, czy wszystko jest ok.

7. Wysyłka – jeśli wszystko jest w porządku, wystarczy że zaakceptujesz wysyłkę.

8. Monitorowanie – już w kilka minut po wysyłce, w panelu będziesz miał dostęp do szczegółowych raportów i statystyk. Śledź, jak odbierana jest Twoja kampania, wyciągaj wnioski i optymalizuj swoje przyszłe wysyłki. W tym przypadku bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie kampanii mailingowej, aby później móc wyciągnąć wnioski o jej skuteczności.

[fbcomments title="Komentarze" countmsg="komentarzy!" linklove="off"]