CafeMail

Artykuły

Wrz
17

Landing page to dedykowana strona docelowa, na którą trafia internauta po kliknięciu w banner, link reklamowy, czy link umieszczony w mailingu. Tego typu strony tworzone są głównie po to, aby zmusić użytkownika do wykonania pożądanej akcji, np.: zakupu, pozostawiania kontaktu (lead generation) lub dokonania rejestracji w serwisie.  Strony docelowe odgrywają istotną rolę w email marketingu, zwiększając efektywność kampanii mailingowych. Kierując odbiorcę mailingu na dedykowany landing page, trzeba jednak pamiętać o kilku istotnych kwestiach.

Przede wszystkim, musimy zadbać o prawidłową budowę landing page’a. W sieci znajdziemy wiele miejsc, w których za drobną opłatą można zakupić profesjonalny szablon strony docelowej. Istnieją także specjalne serwisy, które umożliwiają stworzenie takiej strony bez konieczności programowania. Jeśli posiadamy odpowiednią wiedzę i umiejętności, możemy „od zera” zaprojektować nasz landing page (wzór). Coraz więcej osób odbiera pocztę na urządzeniach mobilnych, dlatego landing page powinien być zbudowany responsywnie.

landingpage

Mając już świetnie przygotowany landing page, pamiętajmy o tym, aby był on zgodny z naszą kreacją mailingową. Zwróćmy szczególną uwagę na:

  • wizualną spójność – unikajmy sytuacji, w której nasz mailing odbiega wizualnie od strony docelowej, na którą kierujemy. Takie działanie nie wzbudza zaufania i może skutkować wyższym współczynnkiem odrzuceń.
  • treść – używajmy podobnego języka w treści maila, jak i na landing page’u. Nagłówek użyty na stronie docelowej powinien nawiązywać do tytułu użytego w treści maila.

Landing page może posłużyć dodatkowo jako miejsce zbierania adresów mailowych. Ma to sens w szczególności, gdy „wynajmujemy” bazę, tudzież dostęp do landing page’a mogą mieć osoby spoza bazy, do której mailing został skierowany.

Zobacz przykład spójnej kampanii (mailing + landing page).

[fbcomments title="Komentarze" countmsg="komentarzy!" linklove="off"]