CafeMail

Artykuły

Gru
2

Okres przedświąteczny to, czas w którym machina marketingowa działa bardzo intensywnie. Tyczy się to także działań firm i marek w zakresie e-mail marketingu. W tym krótkim wpisie podpowiadamy, co zrobić, aby Wasze przedświąteczne kampanie mailingowe były skuteczne i wyróżniły się na tle konkurencji.

Grudniowy kalendarz
Zaplanowanie odpowiedniego momentu wysyłki jest ogromnie ważne w kampaniach świątecznych. W grudniu najważniejsze daty to: 2 grudnia (Dzień Darmowej Dostawy), 6 grudnia (Mikołajki), 24-26 grudnia (Święta), 27-31 grudnia (wyprzedaż świąteczna). Starajcie się wysłać mailing odpowiednio wcześniej do Waszych klientów. Na baczności powinni się mieć właściciele e-sklepów. Ich klienci muszą mieć absolutną pewność, że zamówione przez nich prezenty dotrą przed wigilijną gwiazdką. Warto zaznaczyć taką informację w treści newslettera.

Im mniej, tym lepiej
Wszyscy mamy problem z kupnem świątecznych prezentów. Z reguły zmuszeni jesteśmy działać pod presją czasu, a sprawy nie ułatwia olbrzymi wybór towarów. Spróbujcie ułatwić to trudne zadanie odbiorcom Waszych newsletterów. Nie wysyłajcie im długiej listy produktów, które nadają się na świąteczny prezent. Lepiej nastawić się na promocję 2-3 produktów, odpowiednio targetując wysyłkę.

Świąteczny mailing

Zaproponuj coś ekstra
Im lepiej wczujemy się w problem świątecznych zakupów, tym większa szansa na to, że będziemy w stanie zaoferować Klientowi dodatkową korzyść. Przykładowo, jeśli prowadzimy stacjonarny punkt handlowy, w mailingu reklamowym możemy zaoferować Klientom darmowe pakowanie zakupionych prezentów. W e-sklepie świetnie zadziała darmowa wysyłka towarów przy zakupie towarów powyżej określonej kwoty. Wasza kreatywność będzie miała bezpośrednie przełożenie na to, ile w tym okresie zarobicie.

Dobry temat i optymalizacja pod mobile
Trudno wyobrazić sobie mailing zachęcający do świątecznych zakupów bez odpowiedniej oprawy graficznej. Wprowadźcie akcent świąteczny, ale nie traćcie czasu na dopieszczanie…brody Św. Mikołaja. Zaoszczędzony czas lepiej poświęcić na wymyślenie chwytliwego tematu maila, który zwiększy liczbę otwarć Waszej wysyłki. Coraz więcej osób w naszym kraju odczytuje pocztę na smartfonie (w szczególności w B2C). Jeśli specjalnie przygotowujecie świąteczną kreację graficzną, to zadbajcie o zoptymalizowanie jej pod urządzenia mobilne (tutaj przeczytacie więcej na ten temat).

Mamy nadzieję, że choć trochę pomogliśmy Wam w przygotowaniu świątecznych kampanii mailingowych. Nie pozostaje nam nic innego, jak życzyć Wam powodzenia!

[fbcomments title="Komentarze" countmsg="komentarzy!" linklove="off"]