CafeMail

Personalizacja maili

Czym jest w ogóle personalizacja? To inaczej nadanie cech osobistych wysyłanej wiadomości. Dlaczego jest to ważne w e-mail marketingu? Każdy z nas lubi otrzymywać wiadomości lub listy bezpośrednio skierowane do siebie. Czujemy się wtedy wyróżnieni i lepiej reagujemy na takie komunikaty. Bezosobowa forma komunikacji nigdy nie będzie tak skuteczna, jak przekaz personalizowany. Udowodniły to liczne badania przeprowadzane przez twórców narzędzi do e-mail marketingu. Wiadomości spersonalizowane otwierane były kilkakrotnie razy częściej niż pozostałe.

Język polski nie ułatwia personalizacji maili, ponieważ imiona, aby wyglądały naturalnie, muszą zostać odpowiednio odmienione. Przeanalizujmy przykłady: „Witaj Piotr!” albo „Witaj Piotrze!”– który zapis brzmi lepiej? Niewątpliwie, druga wersja jest bardziej naturalna i właśnie w taki sposób możesz personalizować wiadomości w CafeMail.

Personalizacja nie dotyczy tylko sfery imion. Ważny jest także prawidłowy dobór przekazu do grupy docelowej. Pamiętaj, żeby dostosować styl wiadomości do Twoich odbiorców (ich wieku, wykształcenia, itp.).