CafeMail

Artykuły

Lip
4

Znany amerykański miesięcznik „Wired” opublikował na swojej stronie ciekawy artykuł nt. skuteczności kanałów marketingowych w pozyskiwaniu nowych klientów w e-commerce. Tutaj możecie przeczytać go w całości, niżej zamieszczamy krótkie streszczenie.

Wired powołuje się na badania amerykańskiej firmy Custora, której badania wykazały, że w ciągu 4 ostatnich lat kanał e-mailowy stał się jeszcze bardziej efektywny i obecnie 7% nowych klientów przychodzi właśnie z niego. Wyżej usytuowały się jedynie wyniki organiczne z wyszukiwarek (15,8%) i płatna reklama CPC (10%).

Skuteczny mailing
Custora zbadała nie tylko, czy klient który przyszedł z danego kanału zdecydował się na zakup, ale prześledziła także historię jego zakupów przez następne 2 lata. Klienci, którzy przyszli z wyników organicznych byli o 50% bardziej rentowni od średniej dla wszystkich kanałów. Klienci skłonieni do zakupu pierwszy raz dzięki e-mailowi byli o 11% bardziej rentowni od średniej. Co ciekawe, klienci „wywodzący” się z Facebooka oscylowali wokół średniej, a pozyskani przez Twittera byli aż o 23% mniej rentowni od średniej…

Źródło: Wired

[fbcomments title="Komentarze" countmsg="komentarzy!" linklove="off"]